söndag 11 november 2007

Min "saga"!

Anna är i hennes föräldrars hus då det plötsligt börjar knacka.
-Vem där? Ropar Anna
Någon sparkar av sig skorna.
-Det är jag ,Erik.
Erik knackar igen.
-Kom in Erik, sa Anna.
Erik steg in.
-Jag kom för att höra hur du mår, efter skilsmässan.
Erik lukdate jätte mycket sprit.
-Så snällt av dig, jag mår bra.
Anna kände sig lycklig över att han var där.
-Jag önskar att jag gjorde det.
Anna kände sig ledsen nu.
-Förlåt? jag hörde inte vad du sa.
Hon kände sig dum som en åsna.
-Jag sa att jag önskar att jag mådde bra!
Erik kände sig fjantig.
-Går det inte bra för dig?
Nu kände sig Anna som en stucken gris.
-jag saknar dig Anna!
Anna kände sig arg, det var ju han som ville skilja sig.
-Jag är ledsen för att du gör det, men jag tycker att du ska gå nu!
Vilken lättnad tänkte Anna!
SLUT!

1 kommentar:

P@rtyplupp sa...

skitbra skrivet gumman !!